Vi skal flytte!
Det har vært stille fra meg en stund her på bloggen og det skyldes utrolig travle dager i den siste tiden. Det har gått i ett! Jeg har så vidt vært hjemme før jeg har løpt ut igjen, og jeg har brukt hver minste lille tid jeg har hatt ledig til å være med barna. Da er det lett for at blogg og Instagram blir litt nedprioritert.
Men! Før helgen bestemte jeg og samboeren oss for pakke koffertene, ta med oss barna, og hive oss i bilen for en liten «ferie» til Trondheim. Jeg var ferdig på jobb klokken halv åtte på kvelden og klokken ti var vi på vei til Trondheim. Intenst kan man si!
En av grunnene til at vi tok turen nordover var fordi samboeren hadde sett for seg to hus som var til salgs. Vi tenkte at det ikke skadet å sjekke de ut så vi dro på privat visning på lørdag. Det ene huset var så utrolig fint. Perfekt planløsning, perfekt størrelse, perfekt beliggenhet... Det var en drøm! Vi MÅTTE bare ha det!

I går valgte vi å legge inn bud på huset. Det ble en liten budrunde - som er nervepirrende i seg selv, men vi ble de heldige «vinnerne» til slutt! Jeg gråt av glede når megleren ringte. Jeg er så utrolig glad! Endelig skal vi flytte hjem igjen - og inn i verdens fineste hus!
Her kommer et lite bildedryss. Bildene er hentet fra Finn-annonsen.









Jeg hadde aldri trodd at vi skulle være eiere av et hus i Trondheim for en uke siden! Den største grunnen til at vi velger å flytte «hjem» nå er på grunn av barna. Minstemann skal begynne i barnehage og vi vil at størstemann skal bli «etablert» i nærmiljøet før han begynner på skole om 2 år. Både jeg og samboeren er fra Trondheim og det er her vi har all familie. Samboeren har en jobb der han er mye på reise og jeg har vært mye alene med barna her i Bergen, men nå ser jeg frem til å komme «hjem», få litt mer avlasting, og endelig bo nære besteforeldre, familie og venner.
Dette høres kanskje ut som en skikkelig impuls-handling, men det føles så utrolig riktig. Jeg smiler fra øre til øre, og har ikke vært så glad på lenge.
Jeg gleder meg til å sette mitt preg på dette huset og jeg håper at du vil følge meg på veien :)
Gullfjæren-premiene
For noen dager det har vært! Jeg er fortsatt helt i skyene etter helgens opplevelse. Gratulasjonene tar aldri slutt og jeg gjør ikke annet enn å takke og svare alle de fine meldingene jeg får om dagen. Jeg er så glad! Så utrolig glad for å få anerkjennelse på at det man virkelig brenner for settes så stor pris på. Jeg er så ydmyk og takknemlig. Tusen takk, alle sammen!
Jeg har fått noen spørsmål om hva jeg vant. I tillegg til å få den gjeve tittelen "Årets gullfjær", som er stort nok for min del, så fikk jeg tre fulle poser med fantastiske interiørartikler, blomster og en stor vase fra Halvor Bakke. I posene var det blant annet bestikk og kakespade fra Hardangerbestikk, plakat fra Anna Bülow, lysestake og vase fra Hadeland Glassverk, teppe fra Englesson, vase og gavekort fra Wik & Walsøe, såpedispenser og tannkostkopp fra Flisekompaniet, klokke fra Daniel Wellington, vase fra Hadeland Glassverk / Cathrine Knutsen og figurer fra Kay Bojesen.

Noen av premiene jeg fikk har allerede fått plass på sjenken. Det sorte vinnerbildet fra Gullfjæren har fått hedersplass og får henge her inntil jeg finner en passende plass til det. Dette er et bilde som jeg er sikker på at vil bety mye for meg i mange år fremover. Bildet er laget av Anna Bülow, samme kunstner som har laget det andre bildet som henger her - som også var en av premiene. Anna er en utrolig talentfull kunstner som jeg har fulgt i årevis på Instagram. Utrolig stas å endelig ha, ikke bare ett, men to bilder av hun :)
Så hvordan fikk jeg med meg alt dette hjem til Bergen? Til Oslo reiste jeg med kun håndbagasje og den var full nok fra før. Heldigvis fikk jeg lånt meg en bag av venninnen min slik at jeg fikk pakket med meg alt. Jeg hadde god tid når jeg kom til Gardermoen, og jeg gikk direkte bort å stilte meg i kø for å bestille baggasje. Lite viste jeg at det var slutten på vinterferien og at køen til informasjonsskranken var mega lang! Og enda verre var det da det ble min tur - og det viste seg at jeg hadde stilt meg i feil kø! Da var det bare 30 minutter til flyet gikk og jeg hadde ikke kommet meg gjennom sikkerhetskontrollen en gang. Heldigvis møtte jeg på ei snill og serviceinnstilt dame som hjalp meg med å sende bagasjen slik at jeg fikk løpe videre. Det klirret i håndbagasjen som var full av tre store vaser og andre knuselige ting. Lurer på hva andre tenkte hva jeg hadde med meg der jeg kom løpende :) Heldigvis var det ingen kø i sikkerhetskontrollen og jeg kom meg akkurat inn til "bording". Puh!


Fuglene fra Kay Bojesen og te-lysestaken i glass fra Hadeland Glassverk var også noen av premiene.


Jeg har faktisk ikke rukket å pakke opp alle premiene ennå, for her har svaring på gratulasjonene vært første pri i det siste :) Men jeg gleder meg til å pakke opp og få oversikt over alt. Jeg gleder meg spesielt til å pakke opp heders-premien som var vasen Skyline XL fra Halvor Bakke, og fylle vasen med herlige friske vårblomster.
Få med deg når jeg oppdaterer!
Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Ellers finner du meg på Instagram: @hvitelinjer / @white.interior / @hvitelinjer_crochet
Chunky Pledd
Klisje, I know, men dagene flyr virkelig fra meg! I det siste har jeg vært travel med å svare på henvendelser og planlegge nye prosjekter. Jeg er så giret! Både på prosjekter her i hjemmet og kanskje noen planer som vil påvirke fremtiden min... Håper jeg :)
Barnerommet til Sander er så og si ferdig, men jeg må nok holde igjen på bildene litt til. Det siste prosjektet jeg ble ferdig med var et gult teppe som virkelig vil bli prikken over i'en på rommet. Jeg ville lage noe som gikk kjapt og enkelt, og som skulle være stort nok til å brukes som et sengeteppe.
Jeg har sett disse store pleddene som er laget av Chunky-garn overalt på Instagram, og tenkte at jeg ville prøve å lage noe lignende. De Chunky-pleddene jeg har sett har vært strikket, men jeg ville prøve å se om det ble like fint å hekle et slikt. Det gikk overraskende bra!

Se den fargen da! Både den gule puten og pleddet skal som sagt ned på barnerommet til Sander etterhvert. Men det gjorde seg virkelig i den grå stuen min også :)


Jeg var innom noen garnbutikker og Stoff og Stil for å se om jeg fant stor nok heklenål, uten hell. Så da var eneste løsning å prøve å hekle med hendende. Det var faktisk enklere enn jeg trodde! Og på kun 3 effektive timer så var hele pleddet ferdig. Jeg brukte 10 nøster av garnet Crazy Mega Wool fra Gjestal. Teppet måler 100x150 cm.


Jeg la ut et bilde på Instagram @hvitelinjer og heklekontoen min @hekleskatter for noen dager siden, og jeg fikk så mange spørsmål og fine tilbakemeldinger! Jeg vurderer å lage en film som viser hvordan jeg hekler pleddet. Det er så enkelt at jeg tror ikke du trenger å kunne å hekle for å lage det en gang!
Få med deg når jeg oppdaterer!
Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / / @white.interior / @hekleskatter
En gul detalj
Hvis du følger meg på Instagram så har du sikkert fått med deg noen av malingsbildene jeg har lagt ut på Instastory i de siste. Vi er i full gang med å pusse opp rommet til Sander, og det blir så bra! Det er langt utover hva vi har gjort tidligere innen fargevalg og oppussing. Vi har blant annet malt vegger, hyller, kommode og snekret ny seng.
Jeg har delt inspirasjon til hvordan barnerommet skal bli tidligere. Du kan lese innlegget her.
Fargene som skal dominere på rommet er mørk grå og gul. I forrige uke var vi innom IKEA og jeg fant en perfekt pute som vil passe til rommet. Jeg likte fargen så godt at jeg måtte teste den ut i sofaen. Nedenfor ser du resultatet.





Se så mye det utgjør med kun en pute med sterk farge mot de ellers så kalde, nøytrale fargene jeg har i stuen. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for gult i stuen nå mot våren. Jeg pakket bort det meste av gull-detaljene samtidig med julepynten, og jeg føler gult blir ganske likt. Men den gule puten får bli værende i sofaen frem til barnerommet er ferdig. Putetrekket kostet kun 45 kroner - en billig forandring kan du si!

Alt handler om gult om dagen! Og dette er mitt hekle-prosjekt for tiden. Jeg hekler vimpler i gul, lys grå og grått som skal henges opp på rommet til Sander. Vimplene er avlange og er heklet med dobbelt garn slik at de blir tykkere og stivere. Jeg har delt oppskrift på vimpler tidligere, men disse er litt annerledes. Mulig jeg deler oppskrift på avlange vimplene når jeg er ferdig med vimpel-rekken :)
Ønsker dere en god helg! Husk at det er Fremsnakk-Fredag på @hvitelinjer :)
Få med deg når jeg oppdaterer!
Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / / @white.interior / @hekleskatter
Hverdagskos
Hei dere! Titter bare innom for å dele noen bilder fra tidligere i dag. Vi hadde litt vaffelrøre-rester fra helgen så da ble det vaffel til lunsj i dag. Viktig å kose seg litt ekstra når man er i mammapermisjon ☺



Kaffeservise heter Legio Nova og er fra Eva Solo. Lysestake fra Bylassen.
Ha en fortsatt fin kveld ?
Få med deg når jeg oppdaterer!
Følg meg på Facebook for å få med deg når jeg oppdaterer bloggen: hvitelinjer
Eller på Instagram: @hvitelinjer
Perfekt fotolys
God onsdag! Det er så herlig med lysere og lysere dager. Jeg får følelsen av at våren er like rundt hjørnet og det hjelper mye på humøret. Dagslys er også en stor glede for oss interiørbloggerne. Jeg tar så og si aldri bilder her hjemme når det er mørkt ute, og det er jo en utfordring når du bor i Bergen. Mye regn betyr mørke skyer, og når det i tillegg blir mørkt ute i 3-tiden, ja da er det vanskelig å ta bilder uten at de blir mørke og kornete.

I går var det oppholds ute og det var perfekt fotolys til å ta bilder her inne. Det beste fotolyset synes jeg er når det er midt på dagen og oppholds, kanskje bittelitt sol. For mye sol er heller ikke bra for det vil ødelegge med "gul"-skjær i bildene. På bildet ovenfor ser du et par solstråler på gulvet og det gir litt "spill" i bildet.

Lysestaken STOFF Nagel kan kjøpes hos Wasps Living .

At sofaen vår står foran vinduet gjør det ikke akkurat noe bedre med fotolys her i stuen. Jeg har vel skrevet om min misnøye med at sofaen står her tidligere, og om du lurer på hvordan det går med prosjekt-flytt-sofaen-tilbake, så har jeg faktisk klart å forhandle med samboeren om at den skal tilbake til lang-veggen. Hurra! Grunnen til at den ikke er flyttet er fordi jeg har en plan om å male veggen først. Ja, for nå skal den mørke blå-veggen males igjen ? Hvilken farge deler jeg i et eget innlegg senere. Du kan jo gjette?
Ønsker deg en fortsatt fin onsdag! Her ventes det middagsbesøk ?
Oppussing av stuen (før og etter)
En av årsakene til at jeg startet denne bloggen var for å vise fremgangen og oppussing i huset. Jeg har ikke vist noen før -og etter-bilder, så tenkte det var på tide nå. Det er mye jobb som gjenstår her så jeg velger å vise ett og ett rom når de blir ferdige. Jeg velger å starte med stuen ☺️
Før-bilder av stuen




Som du ser så var det mye "eik" som dominerte her i huset. Gulvbelegg på gulvet, mørke vinduskarmer og store hull i veggene. Her er også et bilde av trappen som er mitt prosjekt for tiden. Den skal bli hvit, og føles som en evighets-jobb med mange kriker og kroker. Men slitet er verd til slutt ?
Malere og snekre har jobbet i huset og her er noe av fremgangen:





Se hvor mye lysere det ble med lyst gulv og hvite lister ?
Etter oppussing

Ta-da! En kjempe forandring av stuen! Jeg kan ikke få sagt nok hvor sinnsykt fornøyd jeg er med gulvet her. Det gjør rommet mye lysere og bildene her taler vel for seg selv ☺️

Gulvet heter Polar Ask og er fra Berry Alloc. Det kan kjøpes hos Byggmakker (Tiller). Malingen på vegger og vinduskarmer er Base White fra Nordsjø. Det er den hviteste hvitmalingen du kan få tak i :)


Stue - Tilbakeblikk
Ettersom flyttingen ble utsatt til helgen, så fortsetter jeg å dele noen tilbakeblikk som viser leiligheten vi bor i nå. Denne gangen - Stuen. "Husets hjerte" som mange kaller det.

Noe vi har lært med stuen her og som vi hadde gjort annerledes om vi kunne - er å ikke ha store møbler foran vinduet. Sofaen dekker ikke mye av vinduet, men likevel slippes det inn mindre lys i rommet. Hadde vi kunnet ommøblert så hadde nok spisestuen stått her. Da ville det ha blitt en stor og solfylt spisestue ☺️ Kanskje et tips jeg må gi de neste som flytter inn her...

Kan du gjette hva samboeren har valgt her i stuen? Jepp, den store, svarte boksen. Jeg kunne fint klart meg med en mye mindre TV, men når samboeren velger så blir det den største TV-en det er plass til. Jeg kan vel ikke klage så lenge jeg får bestemme interiøret.

Sofaen vår heter Modern Living og kommer fra Skeidar. Når vi kjøpte den var tanken å utnytte plassen godt, og vi valgte en 3-seter og en pall. Jeg er kjempe fornøyd med sofaen! Den forrige vi hadde måtte jeg hele tiden "puffe" opp putene, men denne er fortsatt fin etter de 2 årene vi har hatt den. Bordene er fra HAY, og trooo meg. Jeg brukte så utrolig lang tid på å finne sofabord og var kjempe usikker før jeg kjøpte de. Jeg tenkte på at høyden virket upraktisk og at hvite bord ikke kom til til å være hvite lenge. Men det viste seg å være helt feil. Jeg har ikke angret 1 sekund! De holder seg fortsatt like fine etter utallige bank med leker og de står støtt siden de er såpass tunge. Og det mest geniale vil jeg si, er når junior velter koppen med melk og ingenting renner på gulvet på grunn av kantene.

Jeg skal love deg at stuen i ny-huset kommer til å bli 10 ganger stiligere! Jeg gleder meg til å vise dere :)
Få med deg når jeg oppdaterer!
Følg meg på Facebook for å få med deg når jeg oppdaterer bloggen: hvitelinjer
Eller på Instagram: @hvitelinjer
Crispy tulipaner og Kähler
Perfekt match! Det finnes ikke noe vakrere enn friske tulipaner i Kähler-vasen, er du ikke enig? Det blir ikke noe langt innlegg fra meg i dag, for her skal siste rest pakkes og gjøres klar for påsketur i morgen. Så da vil jeg egentlig bare ønske alle dere der ute GOD PÅSKE ??




Få med deg når jeg oppdaterer!
Følg meg på Facebook for å få med deg når jeg oppdaterer bloggen: hvitelinjer
Eller på Instagram: @hvitelinjer
Kähler Perlemor



Se så tidløs og fin ❤️ Når jeg hørte at Omaggio fra Kähler skulle komme i en ny farge, hadde jeg på forhånd bestemt meg for å at Kähler-familien min var stor nok. Men så var jeg så heldig å vinne denne i en Giveaway og nå trekker jeg det tilbake ? Dette er hittil den fineste Kähler'en, spør du meg! Nydelig vase som passer inn overalt ?Vasen er fra: Designbazzar










