Oppe på loftet
I dag er størstemann tilbake i barnehagen, og formen til oss alle tre er mye bedre. Det er første natten på mange dager at alle har sovet godt, uten noe nattevandring og hosting. Godt å endelig føle seg uthvilt igjen!
I forrige uke tok jeg en stor ryddesjau oppe på loftet. Det er lett for at ting blir skuffet unna og plassert her oppe. Det som hoper seg opp er blant annet babyklær, ting og leker som Sebastian vokser fra seg. Vi har mye oppbevaringsmuligheter i huset så det er bare sløvt at vi ikke rydder bort ting (les; Rotet) med en gang.
Loftet er mannens plass. Her har han fått bestemme det meste selv, og vi bruker loftet som TV-stue. Det er koselig å snike seg opp her etter at barna er lagt for kvelden. Med masse puter, pledd, tente lys og en god film så er det svaret på en perfekt lørdagskveld.
Vil du lese om oppussingen av loftet vårt så kan du lese det her.






Jeg må si at det ikke er vanlig at vi tenner så mye lys her oppe, altså :) Dette var kun for å få litt ekstra stemning for bildene sin del. Og du kan tro at samboeren fikk sjokk når han gikk opp hit og det så slik ut en helt vanlig dag etter jobb. Hihi, gøy å overraske litt :)
Ønsker dere en fin onsdag!
Jeg blir så glad om du vil nominere meg!
Vixen er åpen for nominering av Vixen Influencer Blog Awards, og jeg hadde også blitt utrolig glad om du vil nominere bloggen min/Instagram-kontoen min under kategorien Interiør. Alt du behøver å gjøre er å nominere meg på denne siden. Tusen takk! <3
Følg meg på Facebook for å få med deg når jeg oppdaterer bloggen: hvitelinjer
Eller på Instagram: @hvitelinjer
Modus Høstferie
Vel hjemme fra en herlig tur til København og rett på "høstferie". Eller, vi har ikke reist bort, men vi har fått besøk av broren og niesen min fra Trondheim. De skal være hos oss frem til fredag, og med tre små i huset blir det neppe kjedelig!
I dag har vi tatt med hele gjengen og dratt på Akvariet. Når vi har besøk fra Trondheim er det en selvfølge å ta de med å vise ett av Bergens kjekkeste plasser. Vi har vært der allerede tre ganger i år og Sander elsker Akvariet! Det er alltid like gøy å se showene med pingvinene og sjøløvene, og hilse på de andre spennende dyrene. Det er litt gøy å se, selv om det er de samme show gang etter gang så synes de små at det er like morro hver eneste gang. Neste år tror jeg vi skal investere i et årskort til hele familien. Kanskje det er et godt julegavetips?
Høstferie - bordsetting
Når vi først har besøk så er det stas å pynte opp litt ekstra når vi skal spise middag. I går hadde vi kyllingsalat med pasta til middag så da benyttet jeg sjansen til å dekke på litt ordentlig med høstfarger og masse stearinlys.


Enkelt på en mandag
Det er ikke mye som skal til for å skape litt ekstra stemning ved middagsbordet. Ett par lysestaker på bordet gjør susen. Kubus 4 fra By Lassen bruker jeg ofte til slike enkle bordsettinger, og det er i grunnen nok. Det skal tross alt være plass til mat på bordet også :)


En serviett i lin skaper et mykt inntrykk og gjør borddekkingen litt mer eksklusiv. Mine er kjøpt hos Home & Cottage for et års tid siden. De er lange og gjør de lett å knytte. Dekkbrikkene er fra IKEA.



Mer om København kommer
Jeg tenkte å lage et lengre innlegg om turen til København og hva jeg egentlig gjorde der. Jeg håper å få tid til å poste det i løpet av uken. Alt jeg kan si er at det var en utrolig inspirerende dag med Nordsjø og jeg gleder meg til å vise dere resultatet :)
Men først skal høstferien nytes med alle barna. Det er meldt typisk Bergens vær (les; Regn) så vi får se hva vi kan finne på av morroheter :)
Ha en fin tirsdagskveld!
Husk at du kan følge meg på Facebook for å få oppdatering når jeg poster nytt innlegg :)
En titt på loftet vårt
Sponset
God lørdag! Det er vel mange av dere som har tatt sommerferie nå. Det florerer av herlige sommerbilder fra varmere strøk både på Instagram og Snapchat, og jeg må si jeg er en smule misunnelig :) Det hadde vært så deilig å ligge på stranden med en paraplydrink i hånda akkurat nå. Men vi skal ikke klage. Det har jo heldigvis ikke vært så værst vær her hjemme i den siste uken - i motsetting til i fjor da det regnet så og si hver eneste dag i hele juli. Nå krysser vi alt vi har for at fin' været holder seg til vi skal til Kristiansand :)
I dag tenkte jeg å ta dere med en tur på loftet vårt. Dette rommet bruker vi når vi skal koble helt ut og slappe av med en god film, og her bor overnattingsgjestene våre når vi har besøk. I tillegg har vi mye oppbevaringsmuligheter.

Det er ca ett år siden vi pusset opp dette rommet og her er et bilde fra da vi var ferdig med å male. Det er så synd at jeg glemte å ta bilde av rommet før vi gjorde noe med det. Det så bare ikke ut! Gulvet var "møkkete gult" og veggene, stolpen og vinduskarmen var ubehandlet tre.

Jeg har alltid syntes at hvitt gulv er så stilig! Mange verger seg for å male gulvet hvitt fordi de mener at støv og skitt synes ekstra godt, men jeg synes ikke det synes noe mer her oppe enn ellers i huset der vi har lys laminat. Å male gulvet er utrolig enkelt og ikke minst rimelig. Særlig om du ønsker å fornye rommet og unngå å kjøpe nytt gulv. Malingen vi har brukt er Nordsjö Perform+ Diamond Floor. En halvblank maling som tåler ekstra mye. Det er som sagt ca ett år siden vi malte det, og det er like fint i dag :)

Den sorte fargen bak sofaen heter Mystial le Havre. Vi har malt med en super-matt maling som heter Ambiace Xtramatt og som er fra Nordsjø. Dette er den samme malingen som vi har brukt på soverommet vårt.


Jeg kaller dette rommet "Mancave" innimellom, og det er fordi det er samboeren som har fått bestemme så og si alt her oppe. Det kommer vel frem når du ser bildeveggen her :) Ikke akkurat bilder jeg ville valgt selv, men pytt. De passer jo godt inn i vårt konstrastfylte hjem :)


Sofaen (som er en sovesofa) og bordene er fra Ikea. Lanternene på gulvet er fra House Doctor og kan kjøpes hos min favorittbutikk Wasps Living. Direkte link her: Lanterne Drop.
Da ønsker jeg dere en fortsatt fin sommer! Jeg oppdaterer dere nå og da her på bloggen, og om ikke så kan du følge meg på Instragram - @hvitelinjer.
Ha en fin lørsdagskveld!
Stue - Tilbakeblikk
Ettersom flyttingen ble utsatt til helgen, så fortsetter jeg å dele noen tilbakeblikk som viser leiligheten vi bor i nå. Denne gangen - Stuen. "Husets hjerte" som mange kaller det.

Noe vi har lært med stuen her og som vi hadde gjort annerledes om vi kunne - er å ikke ha store møbler foran vinduet. Sofaen dekker ikke mye av vinduet, men likevel slippes det inn mindre lys i rommet. Hadde vi kunnet ommøblert så hadde nok spisestuen stått her. Da ville det ha blitt en stor og solfylt spisestue ☺️ Kanskje et tips jeg må gi de neste som flytter inn her...

Kan du gjette hva samboeren har valgt her i stuen? Jepp, den store, svarte boksen. Jeg kunne fint klart meg med en mye mindre TV, men når samboeren velger så blir det den største TV-en det er plass til. Jeg kan vel ikke klage så lenge jeg får bestemme interiøret.

Sofaen vår heter Modern Living og kommer fra Skeidar. Når vi kjøpte den var tanken å utnytte plassen godt, og vi valgte en 3-seter og en pall. Jeg er kjempe fornøyd med sofaen! Den forrige vi hadde måtte jeg hele tiden "puffe" opp putene, men denne er fortsatt fin etter de 2 årene vi har hatt den. Bordene er fra HAY, og trooo meg. Jeg brukte så utrolig lang tid på å finne sofabord og var kjempe usikker før jeg kjøpte de. Jeg tenkte på at høyden virket upraktisk og at hvite bord ikke kom til til å være hvite lenge. Men det viste seg å være helt feil. Jeg har ikke angret 1 sekund! De holder seg fortsatt like fine etter utallige bank med leker og de står støtt siden de er såpass tunge. Og det mest geniale vil jeg si, er når junior velter koppen med melk og ingenting renner på gulvet på grunn av kantene.

Jeg skal love deg at stuen i ny-huset kommer til å bli 10 ganger stiligere! Jeg gleder meg til å vise dere :)
Få med deg når jeg oppdaterer!
Følg meg på Facebook for å få med deg når jeg oppdaterer bloggen: hvitelinjer
Eller på Instagram: @hvitelinjer
Sjenken - Tilbakeblikk
Sjenken er det møblet jeg får mest spørsmål om på Instagram, så da synes jeg den fortjener et eget innlegg her på bloggen. Nesten hver gang jeg legger ut bilde av sjenken får jeg spørsmål om hvor den er fra. Svaret er så enkelt som... IKEA ! Sjenken heter Bestå og er egentlig en TV-benk. Vi ville ha en høy sjenk, så vi kjøpte likegreit sengeføtter som vi monterte under. De er faktisk regulerbare så vi kan variere ca 10 cm. Det er jo genialt nå som vi flytter og taket ikke er like høyt som her, for da kan vi sette føttene på det laveste. Skal også sies at sjenken er montert i veggen. 
Jeg gjør ofte endringen på det som står oppå sjenken. På bildene her ser du noen av favoritt-tingene som jeg aldri kommer til å bli lei av. Her er ting fra bl.a. ByLassen, ViaMartine og Kähler.




Spør meg gjerne i kommentarfeltet dersom du lurer på hvor noe av det er fra ☺️Ønsker dere en fin mandagskveld ?
Få med deg når jeg oppdaterer!
Følg meg på Facebook for å få med deg når jeg oppdaterer bloggen: hvitelinjer
Eller på Instagram: @hvitelinjer





