Valentine's borddekking i hvitt og gull

Jeg hadde nesten glemt at det var Valentine's day i går. Sånn er det når dagene flyr i vei og man nesten ikke tenker over hvilken dag det er. Jeg fant det fort ut når jeg logget på Instagram - for å si det sånn. Der florerte det med bilder av nydelige blomster, sjokolade, kaker og alt annet sukkersøtt som minner om denne dagen. Feiret du Valentins's day i går? :)
Men det ble det en liten Valentine's feiring på meg også. Etter at ungene hadde lagt seg så fikk jeg besøk av noen gode venninner til en "lett" kveldsmat. Til vanlig er vi som regel travle alle sammen, men vi prøver å samles en gang i måneden. Det er alltid så koselig. Til kveldsmat så serverte jeg bakt potet med masse digg til. Det er enkelt å lage og utrolig godt!
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG
Jeg gikk for en enkel borddekking med litt vårlig preg. En hvit duk, gull detaljer og hvitt servise og servietter. Morsdagsblomstene i rosa og hvitt ble som en liten kontrast til de ellers så nøytrale, lyse fargene.
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG
Servise Hammershøi er fra Kähler, vinglassene og bordbrikkene er fra IKEA, dekkserviettene i lin er fra Home & Cottage, og Salt- og pepperbørser og de små gull te-lysestakene er fra Concret Interiør.
Valentine's borddekking i hvitt og gull - HVITELINJER BLOGG

Ønsker dere en fin torsdagskveld!


Få med deg når jeg oppdaterer!

Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / @white.interior / @hvitelinjer_crochet


Lag deg en fin dag

Skal si været spiller oss et puss om dagen. Alt fra full vinter og nesten "påskestemning" i går, til regn og mye vind i dag. Det frister ikke akkurat å ta turen ut når det er surt og kaldt ute. Da er det bedre å kose seg inne, lage en god stemning med tente lys, musikk og et nytt interiørblad som har dumpet ned i postkassa.

Her hjemme er vi midt i en periode som er veldig hektisk. Vi har hatt mye sykdom og minstemann sover dårlig om nettene. Jeg har mye på agendaen som jeg føler jeg burde ha gjort, men tiden strekker ikke til. Jeg har mange kreative ideer som jeg har lyst til å jobbe med om dagen, men akkurat nå må vi først komme inn i en god rutine her hjemme før jeg tar fatt på alle planene mine. I en stressende hverdag så har jeg behov for litt alenetid og en "liten pust i bakken" for å hente meg inn. Det er ikke like lett med to små, men forrige dagen benyttet jeg sjansen til å roe helt ned når minstemann sov formiddagsluren sin. Så fikk klesvask være klesvask for en liten stund.
Bildene er fra mandagen, da lyset var perfekt for å ta noen bilder. Se den fine snøen som er på trærne utenfor. Vi er ikke bortskjemte med snø i Bergen, så blir det årets siste snø, tro?




På søndag var det som kjent fastelaven. Jeg og Sander tok på oss forkle og bakte gode, luftige fastelavensboller. Han kom hjem fra barnehagen på fredag med fastelavensris som han var så stolt av. Alt som er laget med barnehender, altså :) De passet perfekt i den vakre Hammershøi-vasen.

Til slutt vil jeg minne om Giveawayen jeg har gående sammen med @woolforyou.norway. Du kan vinne et chunky pledd i fargen Rust, slik som du ser på bildet ovenfor. Fargen er enda finere i virkeligheten! Klikke deg inn på min Instagram-profil @hvitelinjer og finn bildet som er merket med "Giveaway". En heldig vinner vil bli trukket i morgen.


Få med deg når jeg oppdaterer!

Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / / @white.interior / @hekleskatter


Rolige dager

Januar er forbi, en måned med mye regn og mørke dager. Det har vært en travel måned med oppussing av barnerom og bursdagsfeiring helt på tampen. Bursdagen til Sebastian er helt klart et minne for livet og noe vi kommer til å huske med glede i lang tid fremover.
Denne uken har vi en etterlengtet rolig uke med lite planer her hjemme. Det må til inni mellom. Men er det ikke typisk - når man roer ned, da kommer det sykdom i hus. Barna har byttet på å være syke i de siste dagene. Heldigvis ser det ut til at de begge begynner å bli i bra form igjen. I morgen er det planleggingsdag i barnehagen så da skal vi slappe av og kose oss ekstra mye.

I går sov minstemann en lang formiddagslur og da benyttet jeg sjansen til å sette meg ned å planlegge den neste måneden. Det var mørkt og trist vær ute, så da var det ekstra kos å tenne lys og høre på regnet som plasket mot vinduene.

Rolige dager - HVITELINJER BLOGG -
Vi hadde igjen mye kake og boller etter helgas feiring, så jeg må innrømme at det har blitt et par kakestykker daglig siden lørdag. Litt ekstra hverdagskos er bare "sunt", tenker jeg. Alt med måte :) Det sorte serviset og vasen kjøpte jeg når jeg var i Køben i november. Jeg har skrevet om det tidligere - Lunsj med Lyngby.
Rolige dager - HVITELINJER BLOGG -
Rolige dager - HVITELINJER BLOGG -
Det dukker opp blå ballonger på de fleste bildene jeg tar om dagen. Det er nesten umulig å unngå ettersom hele huset flyter over av ballonger etter bursdagen til Sebastian. Ungene synes de er gøy å leke med og jeg har ikke samvittighet til sprenge de helt ennå. De er jo fine og gir litt farge i vårt ellers så nøytrale hjem. Men i løpet av helga ryker de nok :)
Første dag i februar og solen titter frem for første gang på lenge. Ett skritt nærmere den vakre våren og lysere tider. Gode tider i vente!


Få med deg når jeg oppdaterer!

Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / / @white.interior / @hekleskatter


1 årsdag til Sebastian - borddekking barnebursdag

På lørdag fylte minstemann i flokken 1 år. Det er en minneverdig dag som selvfølgelig skal feires stort! Vi fikk besøk av familie fra Trondheim som har bodd hjemme hos oss. Med åtte stykker i hus så kan man si at det har vært liv og røre hele helgen :)
På lørdag inviterte vi til barnebursdag og ti barn var samlet rundt bordet. Vi pyntet huset fra topp til tå med mørke blått.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Ballonger, servietter og pynt - alt i mørke blått, lyseblått og grått. Det er de samme fargene som vi hadde i dåpen til Sebastian. På den måten kunne jeg gjenbruke mye av pynten som vi brukte i dåpen. Smart og sparsomt! Ballongene i hjørnet var en gave fra mine foreldre. De er kjøpt på Ballongdekor i Bergen.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Ettersom det var barnebursdag så valgte jeg å ikke ha på duk på bordet. Jeg kunne ha kjøpt en engangsduk, men siden bordet vårt er så lett å tørke av så valgte jeg å ikke bruke noe. Bordet er trukket ut slik at det er plass til ti stykker rundt bordet, til vanlig er det seks.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Før dåpen til Sebastian heklet jeg kuler, vimpler og figurer i mørke blått og grått. Disse tingene passer like fint til dåp som til bursdagsfering. Du kan lese mer om hva jeg laget til dåpen her og vil du ha gratis hekle-oppskrift på kuler så finner du det her.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG - ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Pom-pom's er en stilig detalj på hver tallerken - uansett om det er barnebursdag eller en annen stor begivenhet. Disse er det flinke svigerinnen min som har laget :) Jeg har tidligere skrevet et innlegg og laget video som viser hvordan du kan lage Pom-Pom's. Se den her.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Sugerør og beholderne med popcorn og marsmellows er kjøpt på Søstrene Grene. Popcorn er enkelt å servere når man skal ha barnebursdag. Det kan bli mye rot, men man slipper klissete fingre :)
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Ingen bursdag uten krone! Og kronen blir selve prikken over i'en i det mørke blå temaet. Malen på kronen jeg har brukt er fra Bursdagskroner.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Kakebordet besto av enkle boller, sjokoladekake og marsipankake med bildet av bursdagsbarnet. Marsipankaken er bestilt fra et bakeri.
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
Og selvfølgelig fikk bursdagsbarnet sin egen kake! Den lagde jeg ved å dele opp sukkerbrød i tre ulike høyder med jordbærsyltetøy mellom hvert lag. Til slutt pøste jeg på med krem og et lite lys på toppen. Kaken fikk han spise helt av selv, og ja, det blir mye søl :) Men det var mye han spiste før han ikke ville ha mer :)
ag til Sebastian - borddekking barnebursdag - HVITELINJER BLOGG -
En vellykket bursdagsfeiring av minstemann er over, og nå kan jeg ikke si at jeg har en "liten baby" lengre :) Sebastian er en liten solstråle som er nyskjerrig på det meste. Han krabber i stor fart, og reiser seg opp og går om han holder seg. Han begynner å bli så stor! Men jeg er veldig glad for at jeg har et halvt år sammen med han før han begynner i barnehagen. Vi skal nyte tiden så mye vi kan :)


Få med deg når jeg oppdaterer!

Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / / @white.interior / @hekleskatter


Lys i spisestuen

I forrige uke fikk jeg følelsen av at våren var på vei. Det var varmt i været og ikke et snøfnugg var å ense på bakken. Men det snudde fort når gradestokken sank under null og snøen begynte å dale ned for noen dager siden. Vi er ikke akkurat bortskjemte med mye snø her i Bergen, så her er det full jubel om det kommer noen få snøfnugg. I natt hadde det snødd igjen og det første størstemann sier når han ser ut vinduet er: "Jippi, nå blir det jul igjen!".  Det sier vel litt om at barna mine ikke er helt vant til vinter og snø :)
Vi har nok ikke i nærheten av så mye snø som det er mange andre steder i landet. Her er det kanskje maks 10 cm. Det er helt vilt å se bilder fra resten av landet, men så koselig! Jeg foretrekker heller kulde og snø, enn en eviglang høst med regn - som det ofte kan føles ut her i Bergen.
Fordelen med snø er at det blir lysere dagslys og helt perfekt fotolys. Det merkes også godt at dagene blir lengre og mørketiden er på hell. Det er så herlig! I går tok jeg noen bilder av spisestuen vår. De snøfylte trærne utenfor vinduet gjør at hele rommet virker lysere enn vanlig. Disse bildene er helt uredigerte :)
Lys i spisestuen - HVITELINJER BLOGG -
Lys i spisestuen - HVITELINJER BLOGG -
Lys i spisestuen - HVITELINJER BLOGG -
Om det er kaldt i huset så tenner jeg masse lys. Uansett om det er lyst eller mørkt ute. Tro det eller ei, men lysestaken Kubus fra Bylassen med åtte lys gir faktisk mye varme! I tillegg til varme så skaper jo levende lys en helt spesiell stemning i et rom.
Lys i spisestuen - HVITELINJER BLOGG -
Jeg skifter ofte ut interiør og pyntegjenstander, men bildet fra Mari Rønning har sin faste plass på spisestuen. Det er så tidløst og fint, og jeg blir aldri lei dette bildet. Du kan lese mer om bildet her. (Sponset bilde)
Lys i spisestuen - HVITELINJER BLOGG -
Nå venter jeg bare på at Sebastian skal våkne fra første dupp før vi skal ta turen til garnbutikken for å kjøpe mer garn. Jeg holder på å hekle et stort pledd som skal være på barnerommet til Sander. Det blir så stilig! Jeg deler fremgangen og du kan følge med på InstaStoryen på heklekontoen min @hekleskatter.

Ønsker dere en fin og snøfull fredag!


Få med deg når jeg oppdaterer!

Visste du at jeg har en Facebook-side? Her poster jeg hver gang jeg oppdaterer bloggen. Følg meg gjerne her: hvitelinjer
Eller du kan følge meg på Instagram: @hvitelinjer / / @white.interior / @hekleskatter